Tallinna Kaubamaja kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 133,2 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 6,8%, teatas ettevõte börsile.
- Selveritest on tänavu tehtud jooksul 26,7 miljonit ostu, mis ületas aasta varasemal perioodil tehtud ostude arvu 5,9% võrra. Foto: Eiko Kink
Esimese üheksa kuu käive kasvas mullusega võrreldes 8%, 389,5 miljonile eurole. Ettevõtte kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 5,6 miljonit eurot, mis on seoses aktsiakapitali väljamakselt makstud tulumaksuga 9,8% väiksem, kui eelmise aasta võrreldava perioodi kasum.
9 kuu lõikes oli puhaskasum 10,3 miljonit eurot, mis on mullusest 21,3% kõrgem. Maksueelne kasum oli esimesel üheksal kuul 12,7 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 3,1%.
Börsifirma teatel oli kolmanda kvartali müügitulu kasv, arvestades lisandunud Selveri kauplusi ning tööd sortimendiga, ootuspäraselt kõrge, kuid sarnaselt kogu Eesti jaekaubanduse kasvule toetus see ka tarbijate reaalse ostujõu paranemisele tänu palkade kasvule ning tarbijahindade langusele.
Esimese üheksa kuu kokkuvõttes näitas müügikasvu enamus kontserni segmente. Vaid jalatsikaubandussegmendi käive on oluliste kaupluste ümberkorralduste tõttu üheksa kuu kokkuvõttes langenud.
Ettevõte viitas ametlikus teates, et alates veebruarist on statistikaameti andmetel olnud kogu Eestis languses nn kaubamajade jaesegmendi kaupade jaekäive. Langus hoogustus eriti suvekuudel. Kontserni kaubamajade segmendi käive hakkas veidi langema kolmandas kvartalis, kuid näitas siiski riigi keskmisest oluliselt madalamat langust, seisis teates.
Kontserni teatel raskendasid kauplemist suvekuudel nii Tallinna kui Tartu kesklinnas tänavaremont ja liikluspiirangud, mis muutsid kaubamajadele ligipääsu keeruliseks. Puhaskasumi ligi viiendiku võrra kõrgem tase saavutati dividendide ja aktsiakapitali väljamaksete optimeerimisega.
Maksueelse kasumi kasv oli 3,1%, kuid tööjõukulude kasvu (üheksa kuu kokkuvõttes kasv 14%) tasandamiseks vajaliku efektiivsuse kasvu võimaluste leidmist võib pidada aruandeperioodi suurimaks väljakutseks, märgiti värskes kvartaliaruandes ja lisati, et 9 kuu kokkuvõttes on marginaalile survet avaldanud jalatsisegmendi sortimendi korrigeerimine.
Seotud lood
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.
Hetkel kuum
Nurm ja Siimann avaldasid, kui palju raha paistab üldse lootust tagasi saada
Täiendatud prokuröri kommentaariga
Tagasi Äripäeva esilehele